5 punten waar je op moet letten bij een logo ontwerpen
Het ontwerpen van een nieuw logo voor je organisatie is vaak best lastig! Waarop moet je letten? Wat maakt dat jouw logo straks unieker is, dan het logo van je grootste concurrenten? Enzovoorts. Bovenal kan het raadzaam zijn om een professionele logo ontwerper in te schakelen. Deze beschikt over de kennis en kunde om het logo volledig op jouw wensen aan te laten sluiten. In dit artikel geven we alvast vijf punten om over na te denken!
Zoek je nog een professionele én betaalbare logo ontwerpen? Dan ben je bij 15eurologos.nl aan het juiste adres!
#1: het gebruik van verschillende kleuren
Een logo moet opvallen, maar mag niet te druk te zijn. Denk om die reden goed na over het gebruik van verschillende kleuren. Daarbij moeten de kleuren passen bij de doelgroep van je organisatie. Heb je een zakelijke doelgroep? Kies in dat geval voor blauw of zwart. Bij jongeren vallen opvallende kleuren als rood en geel in de smaak.
#2: vermijd het gebruik van symbolen
Het lijkt vaak aantrekkelijk om een symbool toe te voegen aan het logo. Denk bijvoorbeeld aan het symbool van een hamer bij een timmerbedrijf. Doe dit juist niet! Het maakt je logo al snel erg generiek.
#3: laat het logo aansluiten op je huisstijl
Wanneer je al een bestaande huisstijl hebt, is het belangrijk dat je logo aansluit op deze huisstijl. Het voorkomt dat consumenten in verwarring raken en niet zeker weten of je website hoort bij het bedrijfspand dat zij eerder al eens bezocht hebben. Het beste kan je bij een nieuw logo ook direct een nieuwe huisstijl laten ontwerpen.
#4: maak het logo tijdloos
Je wilt voorkomen dat het logo van je bedrijf al na een paar jaar vervangen moet worden, omdat deze mogelijk niet meer passend is. Maak een logo tijdloos! Dit kan zowel qua kleuren, als bijvoorbeeld ook qua beeldelementen.
#5: zorg dat het logo niet te druk wordt
Het kan heel verleidelijk zijn om verschillende kleuren te combineren met een druk lettertype en bijvoorbeeld een symbool. Pas hiermee op, daar het je logo veel te druk kan maken. Iets wat mensen afschrikt.