5 manieren om meer online klanten te werven
Het bouwen van een webshop is een goede eerste stap in het verbeteren van de omzet van je organisatie. Vaak is dit echter niet voldoende! Je wilt steeds meer online klanten werven en de conversie van je webwinkel of bedrijfswebsite verbeteren. Op deze pagina vind je vijf tips, die je helpen om meer klanten te werven op het internet. De kansen liggen hier voor het oprapen, maak er slim gebruik van voor je onderneming!
#1: zet in op de conversie van je webshop
Mogelijk heb je de bezoekers al, maar nemen deze bezoekers nog geen producten bij je af. Het is in zo’n geval zaak om te werken aan de conversie van je webwinkel. Onder conversie verstaan we het percentage bezoekers, dat een aankoop doet.
#2: zet in op je online vindbaarheid
Mocht je nog weinig bezoekers hebben, dan is het eerst zaak om in te zetten op je online vindbaarheid. Dit doe je bijvoorbeeld door je te richten op SEO en SEA. SEO staat hierbij voor Search Engine Optimization, waar SEA voor Search Engine Advertising staat. Op internet vind je hier veel informatie over.
#3: voeg nieuwe content toe aan je website
Blijf bezoekers van je website boeien, door de website regelmatig van nieuwe, prikkelende content te voorzien. Het vergroot de kans dat een bezoeker op een later moment nog eens bij je terugkeert.
#4: zet in op sociale kanalen
Ook sociale kanalen, op netwerken als Facebook en Instagram, bieden je kansen om meer omzet te genereren. Probeer een netwerk van geïnteresseerden uit je doelgroep op te bouwen. Verwijs hen vervolgens naar de producten die je online verkoopt.
#5: schakel een bedrijf in voor hulp
Maak het jezelf makkelijker, door een bedrijf in te schakelen voor hulp bij het generen van meer online omzet. Er zijn diverse partijen gespecialiseerd in het verbeteren van de conversie van je webshop. Vraag bijvoorbeeld eens advies aan Marco Bouman. Dé specialist op het gebied van conversie optimalisatie!